Klachtenprocedure

Heeft u een klacht?

CBKO gaat er van uit dat in geval van conflicten tussen studenten, docenten, medewerkers en
directie er voldoende gelegenheid is tot gesprek en bemiddeling en dat dit ook de eerste stap is bij
het oplossen van die conflicten.

 

Indienen van een klacht:

  • U kunt uw klacht schriftelijk indienen. Om uw klacht zo snel mogelijk te kunnen beoordelen vragen wij u in ieder geval het volgende daarin op te nemen:
    • Uw naam, adres en woonplaats
    • De datum waarop u de klacht verstuurt
    • Een heldere beschrijving van uw klacht
    • Eventuele voorgaande correspondentie en relevante kopieën van documenten die uw klacht verduidelijken.
  • Hoe meer relevante informatie u verstrekt, hoe beter wij in staat zijn uw klacht te beoordelen.
  • Een klacht moet binnen 3 weken na het ontstaan van de klacht worden ingediend.
  • U kunt uw klacht mailen via: info@cbko.nl  of per post: Centrum Biru Kai Opleidingen, tav Mw. J. Botter, Marktstraat 4, 7941 KR Meppel.
  • Ingediende klachten worden ten allen tijde vertrouwelijk behandeld.

Ontvangstbevestiging:

  • Binnen 7 werkdagen wordt de ontvangst van de klacht schriftelijk bevestigd aan de indiener.

Afhandelingtermijn en wijze:

  • Centrum Biru Kai Opleidingen streeft ernaar klachten binnen 30 dagen af te handelen.
  • Mocht dit niet mogelijk zijn dan wordt betrokkene daarvan zo spoedig mogelijk schriftelijk op de hoogte gebracht en zal ook duidelijk aangegeven worden op welke termijn wel een uitspraak kan worden verwacht.
  • De uitspraak zal schriftelijk worden medegedeeld.

Klachtendossier:

  • Ingediende klachten worden als dossier geregistreerd en zullen 2 jaar bewaard blijven.

 

Komen we er samen niet uit? Dan is er de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij GAT.

CBKO is aangesloten bij GAT en heeft de beschikking over de onafhankelijke GAT-klachtenfunctionaris en de GAT-commissie voor opleiders. 
GAT is een Rijks erkende Wkkgz geschillencommissie voor alternatieve en complementaire therapeuten. Tuchtcollege voor alternatie zorg.
Klachtenregeling conform CRKBO alternatieve opleiders. 


gatgeschillen.nl